Customer Portal nu ook voor dienstverleners - GreenCommerce

Volledige informatievoorziening met de Customer Portal nu ook voor dienstverleners

Gepost door  Jill van der Knaap   op  14 februari 2025

Het eerste onderwerp op de roadmap voor 2025 wordt ingevuld door de Customer Portal. De nieuwste inslag- en voorraadoverzichten bieden inzicht op zowel het niveau van artikel, partij en pallet. Met de toevoeging van deze twee nieuwe overzichten, worden nu ook dienstverleners voorzien in een volledige informatievoorziening voor hun klanten.

Op de Customer Portal wordt belangrijke logistieke informatie getoond, gebaseerd op de actuele orderstatus in GreenCommerce. Via een online omgeving kunnen klanten en opdrachtgevers inloggen om specifieke informatie terug te vinden van de leverancier of dienstverlener. Denk aan resultaten van bedrijfsprocessen, inzicht in planningen en voortgang van (logistieke) processen.

Beheer App v.s. Customer Portal
Met de Beheer App kunnen gebruikers zelf instellen welke klanten en contactpersonen toegang kunnen krijgen tot de Customer Portal. Via een uitnodiging in de mail kan de klant vervolgens inloggen in hun omgeving, die volledig gepersonaliseerd is met het logo en de huisstijl van het bedrijf. Zo is het voor de klant direct herkenbaar dat hij in jouw omgeving zit!

Via de uitnodigingslink kom je uit bij een landingspagina waarbij duidelijk wordt tot welke onderdelen je toegang hebt: inslag, uitslag en/of voorraad.

Inslag: beller is niet meer sneller
Voor dienstverleners zijn nu ook de mogelijkheden voor inslag en voorraadbeheer toegevoegd in de Customer Portal. In het inslag-overzicht wordt informatie over voortgang en de bijbehorende documenten gedeeld. Omdat dit overzicht real-time wordt ververst met acties uit GreenCommerce, is informatie direct beschikbaar. Hierdoor heeft de klant altijd de meest up-to-date informatie op de Customer Portal. Dat scheelt weer een hoop belletjes heen en weer over statusupdates!

Ook is in het overzicht een statusbalk beschikbaar, die door acties in GreenCommerce automatisch wordt bijgewerkt. Zo zal een status bijv. vanzelf verspringen van ‘in behandeling’ naar ‘ontvangen’, wanneer de actie in GreenCommerce is uitgevoerd. Deze statusbalk is nogmaals uitvergroot zichtbaar via het detailscherm van de inslag. Verder zie je o.a. welke pallets reeds ontvangen zijn en heb je inzage in de bijbehorende documenten, zoals een CMR of vrachtdocument.

Nieuw onderdeel: voorraadmodule
Voor dienstverleners is er een nieuw voorraadoverzicht in de Customer Portal toegevoegd. Hier kan de eigenaar van de goederen de informatie over de te verwachten voorraad, fysieke voorraad en beschikbare voorraad in één oogopslag zien. Wanneer vervolgens in het artikel geklikt wordt, verschijnt er uitgebreide detailinformatie op zowel partij als palletniveau. Iedere 3 uur wordt het scherm automatisch bijgewerkt.

Vragen of meer informatie?
Heb je vragen over de Customer Portal of zou je graag meer informatie willen over deze onderdelen? Neem dan contact met ons op via: info@greencommerce.nl of 0174 - 642 622.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste alle updates over GreenCommerce.

Aanmelden