Logistieke voortgangen real-time beschikbaar op de werkvloer met de Insights App - GreenCommerce

Logistieke voortgangen real-time beschikbaar op de werkvloer met de Insights App

Gepost door  Jill van der Knaap   op  30 mei 2023

Digitale displays die belangrijke (logistieke) informatie tonen op de werkvloer. Het onderwerp Warehouse Informatie Voorziening op de GreenCommerce roadmap krijgt steeds meer vorm. In het eerste kwartaal van 2023 is een onderzoek gestart naar de mogelijkheden en toepasbaarheid, waarna het startsein is gegeven om te gaan ontwikkelen aan de Insights App. Deze gloednieuwe App zal hét informatiepunt beheren voor verschillende logistieke doeleinden. Denk hierbij aan dock- en celbezetting, ontvangstijden, productievoortgang en nog veel meer.

De processen in een AGF warehouse worden toenemend complex. Bedrijven worden steeds groter en de volumes nemen toe. Real-time informatievoorziening is daarom een must om processen efficiënt te laten verlopen. Binnen GreenCommerce hebben we al verschillende applicaties die in deze behoefte voorzien, zoals de WMS App, Production App en de Transport App. Binnenkort zullen we een nieuwe App kunnen toevoegen aan het portfolio: de Insights App.

De Insights App is bedoeld om op (grote) digitale displays te draaien waarbij belangrijke informatie over logistieke voortgangen wordt getoond. Zo worden de medewerkers op de vloer én derden, zoals chauffeurs, altijd op de hoogte gebracht van wijzigingen en voortgang. Hiermee zetten bedrijven een volgende stap richting papierloos werken terwijl de interne informatievoorziening naar een hoger niveau wordt getild. Dave Willems, softwareontwikkelaar bij jem-id: “Doordat de status van processen op één overzichtelijke plaats terug te vinden is, hoeft men niet meer in verschillende applicaties te zoeken voor een update. Dit bevordert de snelheid op de werkvloer.”

De schermen kunnen als carrousel worden gedraaid of als enkel scherm, afhankelijk van de configuratie die via het beheer in de Insights App is gedaan. Informatie zal automatisch verspringen na een aantal seconden waardoor wijzigingen real-time inzichtelijk worden. Bij een KCB- of fytosanitaire keuring wordt een kenmerk getoond in de vorm van een rood uitroepteken. Zo weten de mensen op de vloer direct welke acties nog gewenst zijn voordat de verlading kan plaatsvinden. De informatie die wordt getoond, kan gedeeltelijk naar eigen wens worden samengesteld via het beheer.

Toni van Bergenhenegouwen, softwareontwikkelaar bij jem-id, begint over het onderzoek: “De huidige Apps omgeving is bedrijfsgebonden; hiervoor dien je eerst in te loggen. Dit is ook gewenst voor het beheer-gedeelte, maar voor de presentatie op de schermen is dat niet gewenst. Op de werkvloer wil je niet telkens opnieuw hoeven inloggen en is er niet altijd een toetsenbord beschikbaar. Na uitgebreid onderzoek zijn we op het idee gekomen van de Device registratie; een constructie waarbij via een koppelcode een connectie gemaakt kan worden met de Insights App. Hiermee kunnen we de veiligheid waarborgen én is de weergave gekoppeld aan het bedrijf, zonder dat er telkens opnieuw moet worden ingelogd.”

De displays zijn in te delen in zowel een single- en multi-dock layout, waar bij de multi-dock layout meerdere docks op één scherm afgebeeld kunnen worden. Toni: “In de toekomst willen we meer layouts toevoegen aan de opties. Zo zullen we binnenkort al starten aan een nieuwe layout voor (loods-) overviewschermen.”

Dave vult aan: “Het project is opgedeeld in meerdere fases, waarbij we momenteel in de laatste ontwikkelsprint zitten voor de oplevering van een eerste versie. We hopen de schermen snel met een aantal klanten te kunnen testen. Binnenkort wordt er een demo georganiseerd voor klanten, zodat zij een goed beeld krijgen van de Insights App.”

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van de Insights App?

Vraag naar de mogelijkheden via info@greencommerce.nl of bel naar 0174 - 642 622.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste alle updates over GreenCommerce.

Aanmelden