De volgende stap in papierloos werken voor AGF bedrijven - GreenCommerce

De volgende stap in papierloos werken voor AGF bedrijven | Transport App

Gepost door  Jill van der Knaap   op  30 januari 2023

Voor het eerste kwartaal van 2023 staan verschillende onderwerpen op de roadmap, waaronder de ontwikkelingen voor de nieuwste Transport App. Vorig jaar is Dylan bij jem-id gestart aan de ontwikkelingen voor deze App. Momenteel zijn we bezig met de afronding van de laatste ontwikkelingen, waarna binnenkort de eerste versie getest zal worden door een pilotgroep. In deze update vertelt Developer Dylan wat gebruikers kunnen verwachten van de Transport App en welke ontwikkelingen nog in het verschiet liggen.

“Ik begon bij jem-id als stagiair, waarbij de Transport App mijn stageopdracht betrof. Daarvoor waren er al onderzoeken gedaan naar de toepasbaarheid waardoor de opdracht al erg concreet was gemaakt. Na mijn stage heb ik verder mogen werken aan de App.” Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de App om voor te bereiden op de eerste pilotfase. “Binnenkort zullen we van start gaan met de eerste pilot waarbij de functionaliteiten zullen worden getest door een drietal klanten die op basis van partijregistratie werken. De feedback die daaruit volgt zal grotendeels de basis vormen voor toekomstige ontwikkelingen.”

De Transport App ondersteunt bedrijven die eigen chauffeurs in dienst hebben om goederen op te halen of af te leveren. Vaak worden goederen met vrachtwagens of busjes opgehaald bij leveranciers in de buurt. Voor deze situaties in het bijzonder, wordt onderling nog veel gecommuniceerd d.m.v. papieren transportopdrachten. “De papieren werkbon brengt een aantal praktische problemen met zich mee. Buiten dat het tijd kost om de bonnen te printen en uit te delen, raken deze ook nog eens kwijt. Wijzigingen moeten worden doorgebeld en worden met pen op de bon doorgekrast. Ook kan iemands handschrift zorgen voor een vervelende verwarring, waarbij bijvoorbeeld 47 stuks gelezen wordt als 41 stuks. Door de papieren transportopdrachten digitaal beschikbaar te maken, heb je direct deze problemen opgelost. Daarbij bevorderd de App de onderlinge communicatie en ben je altijd verzekerd van de meest actuele informatie.” aldus Dylan.

De pilot zal in het tweede kwartaal van 2023 plaatsvinden voor de duur van ongeveer een maand. De Transport App is een handige toevoeging voor GreenCommerce gebruikers die op basis van partijregistratie werken. “Binnen de Transport App is het mogelijk voor order pickers om toegang te krijgen tot hun transportopdrachten, daar updates over te ontvangen en de voortgang terug te melden. Wijzigingen zijn direct inzichtelijk en worden door middel van een rode kleur extra duidelijk getoond. Daarbij kunnen de transportopdrachten via groeperingen en sorteringen overzichtelijk gemaakt worden op basis van regio, prioriteit en verwachte lever/afhaaltijden. In de toekomst zullen er ook push-notificaties gemaakt worden zodat wijzigingen en updates direct opgemerkt kunnen worden, ook wanneer de App niet geopend is.”

Met de Transport App wordt er opnieuw een grote stap gezet richting het papierloos werken voor AGF bedrijven. Dylan sluit af: “Bij ieder project leer ik veel van front-end, daar is de Transport App ook een goed voorbeeld van. Ik heb veel geleerd van ervaren collega’s en door de technieken in de praktijk toe te passen, pak je het een volgende keer sneller op. Daarbij gaat alles ook veel meer leven wanneer je bij klanten langsgaat en het vraagstuk in levende lijve ziet. Dan begrijp je pas écht wat een systeem kan doen voor een bedrijf.”

Vragen of meer informatie over de Transport App?
Neem contact met ons op via info@greencommerce.nl of bel naar 0174 - 642 622.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste alle updates over GreenCommerce.

Aanmelden