Garlic - GreenCommerce

De Garlic release is de eerste kwartaalversie van 2025. Het betreft een verplichte versie waarin o.a. verschillende ontwikkelingen voor dienstverleners zitten. Denk bijvoorbeeld aan ontwikkelingen voor het factureren van periodieke diensten en pallets afroepen. Verder kun je nieuwe functionaliteiten terugvinden in de gekoppelde applicaties, zoals de WMS App, GreenXchange en de Production App. Lees hier alle release notes:

Filter

Het menu-onderdeel [Verplaatsen] in de WMS App is uitgebreid met de mogelijkheid om nu ook pallets die al gedeactiveerd zijn, te verplaatsen naar een andere sublocatie.

Het vinkje “Actief” of “Niet actief” wordt opgeslagen.

Er is een nieuwe mijlpaal gemaakt die specifiek op ontbrekende data koppelingen (GLN, GTIN/EAN, SenderCode) controleert. De mijlpaal gaat alleen af als de status van het importbericht wijzigt naar ‘Gecontroleerd met fouten’ doordat er een koppeling ontbreekt. Als hetzelfde bericht nogmaals gecontroleerd wordt en niet van status verandert, gaat de mijlpaal niet nogmaals af om spam te voorkomen.

Om de referentie van een eigenaar gedurende het gehele proces te kunnen blijven verwerken, is het nu mogelijk om bij de palletregel een nieuw referentie veld in te vullen. Dit kan:

  • Handmatig via bijv. [Palletgegevens wijzingen] in een inkooporder
  • Via de inbox, door het ontvangen van een aanlevering order bericht (106)
  • Via de inbox, door het ontvangen van een inslag instructie bericht (500)
  • Via de excel import, door het veld [Bron referentie] te mappen naar een kolom in de excelsheet

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

 

Bij het afmelden van pallets, is een extra invoerveld toegevoegd waarmee de ‘Referentie eigenaar’ handmatig gevuld kan worden. Dit is toegevoegd in GreenCommerce en de Production App.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

De bestemmingen voor palletregels zijn uitgebreid met een nieuw type ‘Verkooporder’. Deze bestemming wordt automatisch gebruikt bij het reserveren van pallets voor verkooporders → een functionaliteit die gebruikt wordt voor het afroepen van pallets.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

Aan de verkooporder is een nieuwe optie toegevoegd om te kunnen verkopen vanuit Palletvoorraad (ALT + 9). 

De lijst van beschikbare pallets wordt gefilterd op basis van de eisen die in een verkooporder gesteld worden. Hierbij wordt rekening gehouden met de volgende kenmerken: 

  • Wel/geen keurblokkade toegestaan
  • Geen pallets die volledig gereserveerd zijn voor andere bestemmingen
  • Pallet is actief, of nog niet ontvangen
  • Er is nog toewijsbare voorraad van de partijen op de pallet
  • Pallet staat niet op een sublocatie die uitsluitend voor productie gebruikt wordt
  • Pallet voldoet aan eventuele fyto status die verplicht is vanuit verkooporder
  • Pallet voldoet aan eventuele CoC status die verplicht is vanuit verkooporder

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

 

Vanuit het ontwikkelde pallet-toewijs-scherm is het ook mogelijk gemaakt om een deel van een pallet(regel) toe te wijzen aan een verkooporder of productie opdracht. Door in het Pallet-toewijzen-scherm dubbel op een palletregel te klikken, kan het gewenste aantal opgegeven worden.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

In de WMS App zijn controles toegevoegd waardoor het niet mogelijk is om andere pallets te picken dan toegewezen. Ook in het pallet-toewijs-scherm zijn nieuwe functionaliteiten gemaakt waarmee pallets kunnen worden toegewezen aan verkooporders.

Deze opties staan achter een parameter ‘WerktMetPalletsReserverenVoorBestemmingen’ en ‘PalletRegistratie’.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

 

Handling verkooporders zijn, indien gewerkt wordt met PalletRegistratie en Bestemmingen, uitgebreid met een nieuw tabblad ‘Pallets’. Hier kan de gebruiker zien welke pallets er (deels) zijn toegewezen aan deze verkooporder.

Bij het verwijderen van een pallet heb je 3 opties:

  • Pallet verwijderen
    • Alleen de pallet wordt verwijderd, de pallet toewijzing die vrijkomt wordt omgezet naar een partij toewijzing. Deze optie staat standaard aan.
  • Pallet verwijderen en toewijzing verlagen indien mogelijk
    • De pallet inclusief de betrokken toewijzingen worden verwijderd, de toegewezen aantallen zijn weer vrij toewijsbaar.
  • Pallet verwijderen, toewijzing verlagen indien mogelijk en de verkooporderregel verlagen
    • De pallet inclusief de betrokken toewijzingen worden verwijderd, de toegewezen aantallen zijn weer vrij toewijsbaar. Van de betrokken verkooporderregel wordt het aantal verlaagd.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

 

In het pallettoewijs-scherm kunnen op basis van de aanwezige palletregels op de pallets partijreserveringen worden gemaakt. De toegewezen palletregels op de pallets worden gekoppeld aan de opdracht als bestemming.

Bij het toewijzen van een pallet aan een opdracht kan een specifieke opmerking voor het orderpicken mee worden gegeven, zoals bij het maken van bestaande reserveringen ook kan.

Pallets kunnen aan een opdracht worden toegewezen via zowel het Palletverbruik als het Partijverbruik-tab, middels de knop ‘Pallet reserveren’.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

In de WMS App wordt alleen de gekozen pallet als suggestie aangegeven voor medewerkers in de loods. De verkoopmedewerker kan een specifieke pallet koppelen aan een verkooporder of opdracht, waarna de medewerker direct naar de juiste locatie wordt gestuurd.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

Wanneer een loodsmedewerker een andere palletregel scant dan degene die is toegewezen, wordt deze als ‘niet beschikbaar’ getoond.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

 

Toegewezen pallets komen terug op het tabblad “Partijverbruik”. Deze regels worden gekenmerkt door een pallet icon voor de regel. Op het moment dat de pallet daadwerkelijk verbruikt wordt, is deze inzichtelijk op het tabblad “Palletverbruik”, zoals dit nu ook het geval is.

Er is een nieuw filter toegevoegd aan de tabbladen “Palletverbruik” en “Partijverbruik”. Hiermee worden de nulregels, bijvoorbeeld regels die overblijven na het volledig terugnemen van een pallet, verborgen.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

De bestemming/reservering op palletregel niveau is op verschillende plekken inzichtelijk gemaakt. Binnen GreenCommerce wordt het weergegeven in de kolom: ‘BestemmingAlsText’. Binnen de WMS App is het bij het picken inzichtelijk gemaakt in de palletkaart en via een icoon waar overheen gehoverd of op geklikt kan worden. De kleur van het icoon geeft aan of de bestemming overeenkomt met die van de picklijst/werkbon.

Binnen de QC App en Ripening App is het inzichtelijk gemaakt bij het voorraadoverzicht. Wanneer een gebruiker een pallet scant of selecteert, opent via de zijkant een schermpje met de bestemming.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

In de WMS App zijn er ‘VerkoopOrder’ en ‘Opdracht’ meldingen toegevoegd in de vorm van gele tekstwolkjes. De gele wolkjes vallen goed op naast de al bestaande rode wolkjes.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor handling.

 

Bij de mobiele weergave van GreenXchange is het pallettype inzichtelijk gemaakt in het bestellingen scherm.

De opties van het [Volledig inkopen] van een verkooporder zijn uitgebreid met de opties die ook bij het deels inkopen beschikbaar zijn:

  • Regels groeperen
  • Leveranciers instellingen

In orders en orderregels kan je vanaf nu zien of er opdrachten in zitten die op indicatie staan. Dit kan gezien worden vanuit de VerkoopOrder (hoofdscherm) door de kolom ‘BevatIndicatieProductieOpdracht’ toe te voegen. In de VerkoopOrderRegels is dit inzichtelijk te maken door de kolom ‘PercentageBevatIndicatieProductieOpdracht’.

De verkooporderregel is uitgebreid met een veld om een opmerking voor de sticker vast te leggen (max. 50 karakters). Als de verkooporderregel wordt toegewezen aan een nieuwe inkooporderregel of aan een nieuwe productieopdracht, wordt de sticker opmerking overgenomen in de inkooporderregel of de productieopdracht.

Ook is het mogelijk om een sticker opmerking in een in- en verkoopprogramma op te nemen. Als dit programma wordt gebruikt, wordt de sticker opmerking overgenomen in de in- en verkooporderregels. Verder kan de sticker opmerking via een import-ordersjabloon worden ingelezen.

 

Voor de volgende statussen van de douane-aangifte zijn mijlpalen toegevoegd:

  • DouaneExportAangifteKlaargezetVoorVersturen
  • DouaneExportAangifteGewijzigd
  • DouaneExportAangifteVerstuurd
  • DouaneExportAangifteAanvraagOntvangen
  • DouaneExportAangifteGeweigerd
  • DouaneExportAangifteUitgesloten
  • DouaneExportAangifteAfgerond

Neem contact met ons op als je hier gebruik van zou willen maken.

De transport temperatuur werd in de verkooporder standaard gevuld met 0. Nu wordt de transport temperatuur, de temperatuur zoals deze door het systeem wordt gesuggereerd. Tijdens het invoeren, kunnen nieuwe orderregels worden toegevoegd. Dan wordt de automatisch gesuggereerde temperatuur bijgesteld. Indien de temperatuur handmatig wordt ingevoerd, zal de verwachte temperatuur erachter getoond worden. Als er al transportopdrachten zijn aangemaakt, wordt een melding getoond.

Bij het inplannen van transport zal de handmatige temperatuur gesuggereerd worden. Na het aanmaken van de transportopdracht, zullen handmatige wijzigingen in verkooporder transporttemperatuur niet automatisch doorgevoerd worden op onderliggende transportopdrachten.

De factuuropmerking die bij een dienstregistratie is vastgelegd, wordt nu overgenomen bij de factuurregel als de activiteit wordt gefactureerd. Als de factuuropmerking van de dienstregistratie leeg wordt gelaten, wordt de factuuropmerking van de activiteit bij de factuurregel opgenomen (mits beschikbaar).

Let op: deze functionaliteit is onderdeel van de dienstenregistratie module

Er zijn kolommen toegevoegd bij het Inkooporder-, Verkooporder- en Opdrachtenscherm voor aanvullend inzicht in de waarde van diensten.

Inkooporder:
- TotaalBedragInDienstRegistraties

Verkooporder:
- TotaalBedragInDienstRegistraties
SubTotaalBedragInDienstRegistraties plus de diensten in de order
- SubTotaalBedragInDienstRegistraties
Optelling van SubTotaalBedragInDienstRegistraties uit de verkooporderregels

Opdracht:
- TotaalBedragInDienstRegistraties

Let op: deze functionaliteit is onderdeel van de dienstenregistratie module

In een opdracht, is de knop voor het reserveren van een partij naar een multi-select knop aangepast. Zo wordt in gevallen dat er meer dan één regel is geselecteerd, een ander formulier getoond waarbij het aantal niet meer aanpasbaar is.

Wanneer de te verbruiken aantallen gesuggereerd worden o.b.v. de productinhoud, worden de aantallen gesuggereerd. Als dit niet bekend is of de waarde groter dan het nog toe te wijzen aantal van een partij is, wordt het toewijsbare partij aantal gebruikt.

 

Het is niet meer mogelijk om een pallet te reserveren voor een Klant en een Klantgroep.

Het reserveren van een pallet voor een Locatie is alleen nog beschikbaar voor systemen die werken met Omrijden.

 

Mixpallets worden i.p.v. lichtgrijs getoond, nu door een pallet-icoontje gekenmerkt. Standaard zijn de niet-actieve pallets lichtgrijs in GreenCommerce. Dit is nu in de volgende schermen aangepast:

  • De lijst van pallets bij een inkooporderregel
  • De lijst van pallets bij het verkopen uit voorraad
  • De lijst van pallets bij een partij

Bij het binnenmelden van pallets worden de regels wel zwart getoond omdat daar alle pallets niet-actief zijn. Hetzelfde geldt voor de verbruikte pallets in een opdracht.

Het was gewenst om productregels met decimalen via de Excelimport in te lezen in de aanvoerbriefregels. Het is nu mogelijk door bij gebruik van het veld ‘inhoud’, getallen met decimalen in te lezen.

Om bestaande templates niet direct in de weg te zitten is gekozen om het veld Inhoud voorrang te geven bij het inlezen t.o.v. het veld Aantal. Als het veld Inhoud (nog) niet gevuld is, dan wordt Aantal gebruikt voor het inlezen.

 

Wanneer met arbeidsregistratie (Production App) wordt gewerkt, worden deze tijden als leidend gebruikt bij het afronden van productieopdrachten. De start- en eindtijden worden standaard gesuggereerd om over te nemen vanuit de arbeidsregistratie. Hierdoor is er minder afhankelijkheid van de exacte momenten dat registraties zijn uitgevoerd. Achteraf kan de juiste start- en eindtijd overgenomen worden naar GreenCommerce. Deze actie wordt ook gelogd.

Pallets kunnen worden geblokkeerd op basis van een KCB status:

Locatie instelling
- Bij het inslagproces kan per locatie worden ingericht of er met een KCB blokkade gewerkt wordt. Hiermee kunnen administratieve buitenlocaties worden afgehandeld.

Overname van container KCB status
- Op basis van wijzigingen in de KCB status van een container, wordt in de bijbehorende inkooporder ook een KCB kenmerk vastgelegd (IsGeblokkeerdDoorKcbStatus). Het vrijgeven van de KCB status in een container, zorgt voor het vrijgeven van de inkooporder en de onderliggende pallets.

Bovenstaande vereist dat er gewerkt wordt met het importeurspakket.

Inzicht in actieve logistieke blokkade(s) van pallet(s)
- In de schermen van pallets is een kolom met ActieveLogistiekeBlokkadeStatus toegevoegd.
- Pallets die nog een KCB blokkade kennen, mogen wel verplaatst worden naar een sublocatie. Pallets met een KCB blokkade mogen nog steeds niet gepickt worden.

Periodieke diensten worden automatisch toegevoegd bij het aanmaken van nieuwe partijen (obv de gemaakte afspraken met de eigenaar van de goederen). Deze dienstregistraties hebben een startdatum, die overeenkomt met de verwachte ontvangstdatum van een partij. Indien een partij eerder ontvangen wordt, wordt de startdatum van de dienstregistraties ook bijgewerkt zodat de bepaling van de periodieke dienst op de juiste datum start. 

Er is in het dossieroverzicht en facturatie-overzicht een splitsing aangebracht waarbij de opslag van partijen (ontvangst en productie) als een aparte activiteit worden gezien en dus los te factureren zijn. Hier is een filter bij toegevoegd die standaard de partijen verbergt.

Voor meer informatie, lees deze update.

Voor iedere dienstregistratie met een periodieke dienst wordt per dag, per locatie vastgelegd wat de aantallen in de voorraad zijn. Hierbij wordt onderscheid gemaakt in administratieve en fysieke voorraad, waarbij geldt dat beide gebruikt kunnen worden als uitgangspunt voor facturatie. 

  • Aantal colli administratief / fysiek
  • Aantal pallets administratief /fysiek
  • Aantal palletplaatsen administratief / fysiek

De administratieve voorraad wordt gebaseerd op de partijmutaties en bijbehorende datum en wordt iedere nacht bepaald. De fysieke voorraad wordt bepaald op de samenstelling in pallets van een partij op een datum. Dit wordt eenmalig bepaald en alleen op de dag van vandaag uitgevoerd.

Per klantafspraak kan worden ingesteld wat de gewenste facturatie methode is. De standaard suggestie wordt via een parameter bepaald, neem contact met ons op om hiervan gebruik te maken.

Voor meer informatie, lees deze update.

Voor de bepaling van het aantal hops (aantal te factureren periodes), is het belangrijk om de juiste datums ingesteld te hebben. 

De specificaties van een dienstregistratie worden gebruikt om van één hop de juiste aantallen te bepalen. Hiermee wordt de juiste grondslag bepaald. In de factuurregel van een periodieke dienst zal elke hop gespecificeerd worden in een eigen subfactuurregel. 


Voor meer informatie, lees deze update.

Vanuit het dossier van een klant of bij de dienstregistraties van een activiteit kunnen geboekte dienstregistraties worden doorbelast aan een andere relatie. Er verschijnt dan een icoon. In de stam van een dienstregistratie is het mogelijk om een standaard relatie in te vullen naar waar deze dienst doorbelast moet worden.

Tijdens het factureren van een activiteit waarin ook diensten zitten die doorbelast moeten worden, ontstaan meerdere facturen. 

Voor meer informatie, lees deze update.

Let op: deze functionaliteit is onderdeel van de dienstenregistratie module

 

For handling inbound and outbound orders, the [Cost Items] tab now includes the option to transfer a cost item as a service registration. You can choose to transfer the cost to the goods owner or another related batch. Conversely, it is also possible to easily transfer an already existing service registration to a cost item.

For more information, read this update.

Note: This functionality is part of the service registration module.

Diensten kunnen op inkooporders geboekt en direct gefactureerd worden door een uitbreiding in de dienst-stamgegevens. Dit is om diensten die administratief zijn te kunnen factureren aan de klant voordat de goederen ontvangen zijn. Zodra een dienst ‘Administratief’ is, worden een aantal opties geblokkeerd.

Een administratieve dienst wordt bij het factureren alvast vooruit gefactureerd, ook al is de inslag nog niet definitief. De registraties die al gefactureerd kunnen worden, worden op een losse factuur gezet en de activiteit wordt als ‘deels gefactureerd’ beschouwd.

Voor meer informatie, lees deze update.

Let op: deze functionaliteit is onderdeel van de dienstenregistratie module

In het Dossier is het nu ook mogelijk om deze volledig af te kunnen handelen. Eerst worden alle activiteiten (inkooporders, opdrachten en verkooporders) volledig afgehandeld, waarna ook het dossier afgehandeld kan worden. Hiervoor is de taak ‘DossierVolledigAfhandelen’ vereist. Om deze weer open te zetten, dient de gebruiker de taak ‘DossierVolledigAfhandelenOngedaanMaken’ te hebben. Bij het ongedaan maken van een Dossier zullen alle onderliggende activiteiten niet van volledig afgerond gehaald worden.

In het dossiers scherm is het ook mogelijk gemaakt om de dossiers te filteren op ‘Is volledig afgehandeld’.

Voor meer informatie, lees deze update.

Er is een extra eenheid ‘palletplaatsen’ toegevoegd waarop dienstenregistraties geboekt kunnen worden. Het is ook mogelijk om een decimaal getal in te voeren. Tijdens facturatie wordt op basis van het aantal palletplaatsen net iets specifieker bepaald welke aantallen er factureerbaar zijn. Er is ook een aanpassing in het factuur scherm gemaakt waarbij de kolom “Aantal” van de factuurregels standaard decimalen kan tonen. Dit wordt automatisch geactiveerd als de dienstregistratie module aan staat.

Let op: deze functionaliteit is onderdeel van de dienstenregistratie module

Bij het koppelen van containers aan handling inkooporders na het succesvol inlezen van een Excel sheet wordt nu de beginleverancier standaard gesuggereerd als aflader. Indien deze niet gevuld is, wordt de eigenaar van goederen alsnog gesuggereerd.

Dit kan impact hebben op het afhandelen van de inkooporders.

Het is mogelijk om op basis van klant instellingen verzameldossiers aan te kunnen leggen. Een dossier blijft voor één relatie actief, maar kan meerdere inkooporders gaan bevatten.

Wanneer de taak ‘F6Dienst’ aan een gebruiker is gegeven dan kan deze via het Quick Task menu (F6) nu ook gebruik maken van de code ‘DI’ gevolgd door de unieke code van een dienst om snel naar een dienst te navigeren.

Hetzelfde geldt voor een dossier, waarmee met de code ‘DO’ gevolgd door het ID van een dossier genavigeerd kan worden naar het dossier.

Let op: deze functionaliteit is onderdeel van de dienstenregistratie module

Er is een instelling toegevoegd aan de handelspartner settings om een InvoiceApplicationReference in te vullen. Mits gevuld, wordt dit in het invoice bericht meegenomen.

Bij het splitsen van een verkooporderregel is het mogelijk om een locatie mee te geven. Standaard is deze gevuld met de locatie van de verkooporderregel. De ingevulde locatie wordt gebruikt bij het aanmaken van de verkooporderregel voor het afgesplitste deel. Als de verkooporderregel is toegewezen is het niet meer mogelijk om een andere locatie in te vullen.

In het scherm van de transportplanning zijn twee buttons toegevoegd waarmee het zoekgedrag van de periode filter beïnvloed kan worden. Standaard staan deze ingesteld op ‘Periode laden’, met deze instelling filtert het periode filter op de laaddatum van de in te plannen regels wanneer de gebruiker kiest voor ‘periode lossen’ zullen de in te plannen regels gefilterd worden op de losdatum. Met de sneltoets ‘ALT + L’ kan geswitcht worden tussen de instellingen.

Er is een uitbreiding toegevoegd aan het transportopdrachten scherm waarin via een extra tabblad nu ook de regels in een transportopdracht inzichtelijk zijn. Hierin zijn dezelfde functionaliteiten aanwezig als wanneer de regels worden bekeken in een transportopdracht. De opties: ‘Open order’ en ‘Regel verplaatsen naar andere / nieuwe transportopdracht’ zijn nieuw.

Er is een nieuw menu-item aan ‘Transport’ toegevoegd: ‘Geplande transportregels’. Via dit menu worden alle regels uit reeds geplande transportopdrachten getoond.

Er zijn velden toegevoegd in het Transportopdrachten-scherm bij ‘status wijzigen’ om tijden in te voeren. Via de spatiebalk worden de velden geactiveerd en kan je de tijden invullen. Bij het activeren van het veld, wordt direct de focus naar het bijbehorende tijd-veld verplaatst.

In het scherm voor de export administratie zijn er geavanceerde sneltoetsen toegevoegd voor de acties op de regels in het onderste deel van het scherm. Middels ‘CTRL + [komma]’ wordt dit scherm geopend. Vervolgens kan de gebruiker kiezen voor de gewenste combinatie.

De regio-filters zijn omgezet naar filters waarbij er op meerdere regio’s tegelijkertijd gefilterd kan worden. Dit is doorgevoerd in onderstaande schermen:

  • Transportplanning
  • Transportopdrachten
  • Geplande transportopdracht regels

 

De transportopdracht is uitgebreid met een veld voor de interne opmerking. De interne opmerking kan ook nog worden aangepast als de transportopdracht is afgerond. Als de transportopdracht volledig is afgerond, kan de interne opmerking niet meer worden aangepast.

De transportopdracht is uitgebreid met een kolom ‘MrnNummersAlsTekst’. Hierin worden komma gescheiden de MRN nummers van de onderliggende douane aangiftes weergegeven.

Voor situaties waarbij er één of meerdere inkoopprogramma’s per leverancier aanwezig zijn, is de keuze toegevoegd om een programma te selecteren wanneer er wordt ingekocht vanuit verkoop. Dit is voor de volgende functionaliteiten toegevoegd:

  • Volledig inkopen vanuit de verkooporder
  • Deels inkopen vanuit de verkooporder
  • Inkopen vanuit de verkooporderregel
  • Inkopen vanuit voorraadplanning

In het transportplanning scherm is het nu mogelijk om een kolom met de DatumCode aan te zetten via de kolommenkiezer.

Bij het tekorten inkopen is het instelbaar of de regels samengevoegd moeten worden of niet. Hier is nu bij gemaakt dat deze instelling onthouden moet worden of niet.

De inslag is uitgebreid met twee nieuwe eigenschappen:

  • InkoopOrderReferentie
  • TransportUnitCode

Deze zijn via de kolomkiezer te kiezen.

 

Bij het aanmaken van opdrachten inkooporderregels is een extra veld toegevoegd waar het partijnummer derde in kan worden vastgelegd. Voor nieuwe opdrachten/inkooporderregels is het veld direct beschikbaar om in te voeren, bij bestaande regels wordt dezelfde werkwijze als voor het wijzigen van het veld ‘Referentie’ aangehouden.

Bij het vrijgeven van een picklijst (zoals een verlaadplanning, een opdracht en een werkbon) worden de sublocatie groepen getoond waar pallets beschikbaar zijn, die door een partij- of pallettoewijzing zijn toegewezen aan de picklijst. Naast elke sublocatie wordt het aantal pallets dat is toegewezen aan de picklijst getoond. Na het vrijgeven van de picklijst worden de sublocatie groepen en het aantal beschikbare pallets opgeslagen in de database. Voor elke type picklijst is er een nieuwe kolom “VanSubLocatieGroepenCodesAlsTekst” toegevoegd waarin de beschikbare pallets en de daarbij horende sublocaties inzichtelijk zijn.

De volgende velden zijn toegevoegd in het ‘Restopdracht toevoegen’ scherm (enkel artikel):

  • Aantal colli
  • PalletVerpakking, factor en aantal pallets
  • Handling eindklant
  • Opmerking
  • Opmerking sticker
  • Opmerking intern
  • Opmerking eindklant
  • Partijnummer derde
  • Datumcode

Er is een uitbreiding toegevoegd waarmee de functionaliteiten voor het afmelden van pallets en palletregels gedeeltelijk gelijk getrokken is.

Afhankelijk van het type opdracht en de systeeminstellingen, zijn niet alle velden beschikbaar.

Er is een gebruiker specifieke parameter gemaakt voor het opslaan en direct informeren. Deze komt terug in:

  • Voorraadplanning scherm knop ‘Produceren en informeren’.
  • Productie opdrachten scherm bij ‘Opdrachten kopiëren’ standaard het vinkje ‘Direct informeren’ aanzetten.
  • Inkooporder scherm; opslaan knop zichtbaar maken, afhankelijk van de inkooporderregels. Dus ‘Opslaan’ of ‘Opslaan en ontvangstlocatie(s) informeren’.
  • De controle voor direct informeren bij het aanmaken van restopdrachten.

Er is een nieuwe knop gemaakt ‘Produceren en informeren’, die alleen beschikbaar komt op het moment dat er meerdere orders geselecteerd zijn en de juiste parameter aan staat. Indien er producenten (locaties) zijn die de correcte communicatie instellingen bevatten, zal er een pop-up scherm komen waar zichtbaar is welke locaties geïnformeerd zullen worden. Hier kunnen ze eventueel nog uitgezet worden. Het is hetzelfde scherm als bij de normale knop ‘Ontvangstlocatie(s) informeren’ die op meerdere plekken gebruikt wordt.

Er zijn geen release notes met dit label gevonden.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste alle updates over GreenCommerce.

Aanmelden