Daily Fresh Radish stemt productie en verkoop beter af door inzicht in data vanuit GreenCommerce. - GreenCommerce

Daily Fresh Radish stemt productie en verkoop beter af door inzicht in data vanuit GreenCommerce

Teler

Over Daily Fresh
De gebroeders John en Dennis Grootscholten zijn gespecialiseerd in het telen en verwerken van dagelijks verse radijs in allerlei verschillende verpakkingen. Het assortiment bestaat uit bosradijs, losse radijs en specialiteiten zoals witpunt radijs, witte radijs en ijspegels. Dennis Grootscholten houdt zich vooral bezig met de teelt en planning en John Grootscholten en Rik Hofland met de verkoop. Klanten zijn voornamelijk exporteurs en een aantal retailers. Hierbij kunnen producten al worden verpakt voor klanten. De organisatie maakt gebruik van GreenCommerce en tegenwoordig ook van het gekoppelde datawarehouse pakket om meer inzicht te krijgen in hun commerciële en financiële data.

Efficiënter werken via GreenCommerce
Voordat Daily Fresh Radish gebruik maakte van GreenCommerce werd alles mondeling doorgegeven en op briefjes geschreven. Hierbij verliep destijds ook de facturatie handmatig. Al met al kon dit tijdrovend en foutgevoelig zijn. Al meer dan 10 jaar voeren zij via GreenCommerce dagelijks orders in die worden afgemeld op de werkplek en vervolgens worden verladen. Daarnaast verloopt de facturatie via de software, waarbij er een koppeling is met boekhoudpakket Exact. Dennis is enthousiast over het gebruik: ''Het pakket is top en werkt goed voor hetgeen wij doen. Het werken gaat beter en er worden minder fouten gemaakt. Ook de service is goed; als ik een vraag heb dan bel of mail ik en dan komt er altijd een antwoord.’’ 

Future proof development


GreenCommerce Apps
Onlangs is Daily Fresh Radish gestart met het gebruik van GreenCommerce Apps. Hiermee kunnen zij hun commerciële informatie controleren en bekijken zonder dat zij fysiek achter hun PC hoeven te zitten waar GreenCommerce op geïnstalleerd staat. Met de Apps hebben zij overal toegang tot hun commerciële informatie, eenvoudig via hun telefoon.

Toekomstig meer gebruik maken van waardevolle data
Sinds kort maakt Daily Fresh Radish ook gebruik van het Datawarehouse pakket van GreenCommerce. Dit pakket zorgt ervoor dat de data zo wordt voorbereid dat deze eenvoudig te gebruiken is in rapportages. Met Micorsoft Power BI zijn bedrijven als Daily Fresh Radish in staat om snel en eenvoudig vergelijkingen te maken en inzicht te krijgen in de gegevens die ze zelf, dagelijk in GreenCommerce registreren. GreenCommerce biedt een vooraf ingestelde set aan rapportages in Power BI aan, waardoor de gebruiker direct waardevolle inzichten heeft en niet zelf alles eerst hoeft te bouwen vanaf scratch. ''Voorheen wisten we niet goed hoeveel product we beschikbaar moesten hebben in bepaalde weken, maar door de data van de verkoop kunnen we deze informatie nu wel naar boven halen. We hebben momenteel meer inzicht in onze data, hierdoor kunnen wij de productie beter afstemmen op de vraag’’, aldus Dennis.

Ook Rik is enthousiast over de mogelijkheden die momenteel via Power BI worden benut. ‘‘Het is een versimpeling van de Excel-bestanden waar we voorheen mee werkten. Via Power BI zijn resultaten veel sneller en makkelijker op te halen.’’
Daarnaast zijn er veel mogelijkheden om de data in te zetten, denk hierbij aan de inkoop- en verkoopprijzen, maar ook vragen zoals: ‘Welke aantallen zijn er vorig jaar afgezet? ‘En welke aantallen hiervan waren via contracten? ‘Hoeveel is er voorgaande jaren ingekocht, wanneer, waar en tegen welke kosten?’  En ook vragen als: ‘Moeten we meer of minder specialities zaaien op basis van de aantallen die voorgaande jaren zijn verkocht?’ worden via de tool beantwoordt.

De heren zijn trots op het bedrijf en de efficiënte manier van werken, en hopen in de toekomst nog meer met hun bestaande GreenCommerce data te doen.

Meer informatie
Wil je meer informatie over GreenCommerce of het datawarehousepakket? Neem dan contact op met remco@jem-id.nl

PAKKETTEN

GreenCommerce.Net, Datawarehouse

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste alle updates over GreenCommerce.

Aanmelden