Gestuurd keuren en herkeuren met de QC App
Het derde kwartaal van 2022 werd afgetrapt met de Watermelon release. In deze versie is onder andere gefocust op het thema: Quality Assurance & Compliancy, waarbij de QC App wederom een grote rol speelt. Zo zijn er nieuwe ontwikkelingen toegevoegd om het proces rondom gestuurd keuren en herkeuren te standaardiseren in GreenCommerce. Een interessante uitbreiding van de keur applicatie voor met name AGF bedrijven die werken met externe loodsen en/of keurmeesters.
FreshTracker transitie naar QC App
Eerder dit jaar is de transitie van FreshTracker naar de QC App in gang gezet waarbij FreshTracker gebruikers gefaseerd overgingen naar de QC App. De QC App had tot voor kort exact dezelfde functionaliteiten als FreshTracker, maar dan in een verbeterde technische structuur. Met de Watermelon release zijn er nieuwe ontwikkelingen toegevoegd in GreenCommerce én de QC App om een sturend mechanisme te creëren voor het uitvoeren van kwaliteitsinspecties.
Op basis van verwachte ontvangsten kunnen kantoormedewerkers specifieke instructies geven aan keurmeesters om goederen te keuren. Met name wanneer een bedrijf samenwerkt met een externe loods en/of externe keurmeester is dit een waardevolle uitbreiding. De commerciële medewerkers op kantoor sturen hiermee de keurmeesters op een effectieve manier aan om specifieke partijen of pallets te keuren. Verder komt het ook geregeld voor dat goederen op een locatie moeten ‘overnachten’, waardoor een extra keurmoment gepland dient te worden. Ook dit is mogelijk gemaakt in GreenCommerce en de QC App.
Het project is opgesplitst in meerdere fases waardoor mijlpalen eenvoudig bewaakt konden worden. In fase 1 zijn de functionaliteiten ontwikkeld die zich focussen op het kunnen verwerken van kwaliteitsinspecties vanuit GreenCommerce. De QC App is hiervoor uitgebreid met functionaliteiten waarmee het mogelijk wordt om een instructie op te pakken en uit te voeren.
Gestuurd keuren in de QC App
De keurmeester of kwaliteitsmedewerker krijgt instructies in het menu van de QC App. De inspectie volgt in principe dezelfde stappen als iedere andere inspectie, echter is bij de laatste stap een optie toegevoegd om een gewenste herkeur na een aantal dagen aan te geven. Dit wordt opgeslagen in GreenCommerce, waardoor automatisch een nieuwe inspectie wordt aangemaakt wanneer de termijn van het aantal dagen is verstreken. In de QC App komt vervolgens de inspectie voor de herkeur naar voren in het het nieuwe instructie overzicht.
Nieuw in de koppeling naar GreenCommerce (vanaf Watermelon) is dat er onderscheid wordt gemaakt tussen keurrapporten van uitgaande keur en overigen. Op basis van dit onderscheid wordt andere logica toegepast waarmee de actieve keurcode van partijen niet langer wordt overschreven door het vastleggen van uitgaande keur.
Vragen of meer informatie?
Heb je vragen of zou je meer informatie willen over bovenstaande informatie? Neem dan contact op via:
info@greencommerce.nl
0174 - 642 622